Amiral battı/Amiral battı oyununun koordinat sistemi ile ilişkis
05 05 2009

Amiral battı/Amiral battı oyununun koordinat sistemi ile ilişkis

Amiral battı oyunu ile koordinat sistemi arasındaki ilişkiyi incelersek bu ilişkinin coğrafi koordinat sistemi ile ilgili olduğunu görürüz peki coğrafi koordinat sistemi nedir?
Dünya' nın üzerindeki temsili enlem ve boylamlar, koordinatları belirlemek için kullanılır Coğrafi koordinat sistemi, Dünya üzerindeki her noktanın yerini belirtmek için kullanılabilen bir yer bulma sistemidir. Küresel koordinat sistemindeki üç bileşenden ikisi kullanılarak belirtilir (enlem ve boylam). ilk defa Babilliler ortaya atmış, sonrasında Batlamyus tarafından bir tam çemberin 360 derece olduğunun belirtilmesi ile teori daha da geliştirilmiştir. Aynı zamanda belli bir yerin daha önceden ölçeklendirilmiş hatlar üzerindeki keşişim noktası için de koordinat kelimesi kullanılabilir.
Günümüzde savaşlarda kullanılan her türlü araç ve gereç coğrafi koordinatı kullanmaktadır. Örneğin bir uçak, belirli bir hedefe atacağı güdümlü mermi için coğrafi koordinatı belirleyip ona göre taaruz eder. Bir savaş gemisi ufuk çizgisinden ötede olduğunu düşündüğü ve gözle göremediği bir hedefe sadece koordinatlarını bilerek uzun menzilli güdümlü mermiler ile nokta atışı yapabilir. Yani bizim biraz sonra oyun kurallarından bahsedeceğimiz amiral battı oyununun hemen hemen birebir kopyası savaş ortamında yaşanır. Sadece savaşlarda değil aynı zamanda barış ortamında da koordinat sistemi her yerde kullanılır. En basiti uydu antenlerimizi bile koordinat sisteminden faydalanarak uydu üzerine yönlendiririz. Kaybolan dağcılarımızı bulmak harita üzerindeki yerleri bulmak gibi birçok alanda koordinat sistemini bilerek veya bilmeyerek kullanmaktayız. Amiral battı oyunu da nerede olduğunu bilmediğimiz bir hedefe sadece tahmini koordinat kullanarak atış yapmamızı sağlar. Hedefe bir isabet kaydettiğimizde ise yakın koordinatları ateş altına almamız gerektiğinden koordinat sistemini tanımlamak için kullanılabilecek en güzel oyundur. Gerçek hayatta kullanılan enlem ve boylamların yerini oyunda rakam ve harfler almaktadır. Oyunun kuralları ve nasıl oynandığı konusunda bilgi verildiğinde koordinat sistemi ve oyun arasındaki bağlantı daha iyi anlaşılacaktır.

AMİRAL BATTI OYUNU NASIL OYNANIR

Öncelikle karelerden oluşan geniş bir alan ve bu karelerin adlandırılması için yukarıdan aşağıya 1,2,3,4….. soldan sağa ise A,B,C,D…… olarak adlandırılır oyun ortamının büyüklüğü oyuncuların seçimine bağlıdır. Gemi yerleşimi sırasında dikey ve yatay pozisyon belirlemek her oyuncunun kendi insiyatifindedir.

A B C D E F G H I J
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10

3. Atış kısmında amaç, rakibin gemilerinin nerede bulunduğunu tahmin ederek filosunu yok etmektir. Bu oyunun ana mantığının uygulandığı kısımdır. Atış yapıldıktan sonra atış alanı 2 farklı renkte boyanırsa iyi olur. Mavi ve Turuncu renkleri seçtiğimizi düşünelim. Mavi renkli kutucuklar ıska atışlarını belirtmek turuncu renk kutucuklar ise isabetli atışları göstermek için kullanırsak oyun daha iyi anlaşılır. Başarılı atıştan sonra atış sırası karşı oyuncuya geçmez. Başarılı atışları devam ettiği sürece aynı oyuncu atış yapmaya devam eder. Iska atışlar atış hakkını karşı oyuncuya geçirir. Oyun rakip filonun hiçbir gemisi kalmayana kadar devam eder.
İPUCU: Başarılı atışlardan sonra karşı taraf isabet kaydedildiğini söyler. Atışa devam eden şahıs ilk vurduğu koordinatın yakınlarına atış yaparak isabet ettirdiği gemiyi batırmaya çalışır veya farklı bir noktaya atış yaparak farklı gemileri tespit etmeyi deneyebilir.
İPUCU1: Aynı noktaya 2 atış yapılamaz ve atışlar esnasında gemilerin yeri değiştirilmez.

4. herhangi bir oyuncunun tüm gemileri vurulduğu anda oyun biter ve tüm gemileri batan şahıs oyunu kaybetmiş sayılır.

Amiral Battı Oyununun Kuralları

Amiral battı tahmin-taktik anlayışı ve koordinat sistemi kullanılarak iki oyuncunun 10x10’luk oyun tabloları üzerinde oynadığı bir oyundur. Oyuncular aşağıda gösterildiği şekilde 5’er gemilik filolara sahiptirler ve amaç karşı tarafın filosunu yok etmektir. Rakibin filosunu önce yok eden taraf oyunu kazanmış olur.

Filo Yapısı;
1 adet Mayın gemisi (2 kareyi kaplar)
1 adet Denizaltı (3 kareyi kaplar)
1 adet Firkateyn (3 kareyi kaplar)
1 adet Savaş gemisi (4 kareyi kaplar)
1 adet Uçak gemisi (5 kareyi kaplar)

13444
0
0
Yorum Yaz
?