fkokmen...
08 08 2009

Türk Sineması Tarihinin En İyi 10 Filmi

<!-- /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman";} a:link, span.MsoHyperlink {color:blue; mso-text-animation:none; text-decoration:none; text-underline:none; text-decoration:none; text-line-through:none;} a:visited, span.MsoHyperlinkFollowed {color:purple; text-decoration:underline; text-underline:single;} p {mso-margin-top-alt:auto; margin-right:0cm; mso-margin-bottom-alt:auto; margin-left:0cm; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman";} p.western, li.western, div.western {mso-style-name:western; mso-margin-top-alt:auto; margin-right:0cm; mso-margin-bottom-alt:auto; margin-left:0cm; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman";} @page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;} div.Section1 {page:Section1;} -->  Türk Sineması Tarihinin En İyi 10 Filmi Ankara Sinema Derneği tarafından yapılan Kültür Bakanlığı destekli bir anket sonucunda Türk sinema tarihinin en iyi 10 filmi şu şekilde belirlendi: * YOL * UMUT * SÜRÜ * MUHSİN BEY * MASUMİYET * SELVİ BOYLUM AL YAZMALIM * ANAYURT OTELİ * SUSUZ YAZ * GELİN * UZAK YOLTürkiye - İsviçre, 1982, 35mm, 114', renkli Yönetmen Şerif GörenSenaryo Yılmaz GüneyGörüntü Erdoğan EnginKurgu Yılmaz Güney, Elisabeth WaelchliMüzik Sebastian Argol, KendalOyuncular Tarık Akan, Şerif Sezer, Halil Ergün, Necmettin Çobanoğlu, Hikmet Çelik, Tuncay AkçaYapım - Dağıtım Cactus Film, G&u... Devamı

06 07 2009

Kısa Film Tarihi ve Türkiye'de Kısa Film

<!-- /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman";} @page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;} div.Section1 {page:Section1;} --> Kısa film tarihine gözattığımızda,kısa filmin başlangıcını Lumiere Kardeşler’in “Lumiere Fabrikası İşçilerinin Çıkışı” filmine,yani sinemanın başlangıç tarihine kadar götürenler var.Fakat bu çok doğru bir yaklaşım değildir.Çünkü o zaman çekilen kısa filmler,daha çok teknik imkansızlıklardan dolayı mecburi olarak kısa metrajlı çekiliyordu. (Sinematograf ancak 15 metrelik film şeridi alabiliyordu) Ancak yine de teknolojik imkanların yayılması ayırımını kesin bir tarihe bağlama imkanımız olmadığı için fantastik sinemanın babası olarak kabul edilen Georges Melies’i ilk kurmaca kısa film yönetmeni olarak kabul edebiliriz. Kısa filme bugünkü anlamıyla baktığımızda ise kısa film tarihi,sinema teknolojisinin uzun metrajlı filmler çekebilecek yapıya ulaşmasının ve yaygınlaşmasının ardından başlar.Çünkü artık kısa film,bir mecburiyet olmaktan çıkmış, özel bir tercih ve anlatım biçimi olma özelliğini kazanmıştır. Türkiye’de kısa filmin gelişim öyküsü nasıl diye baktığımızda ise,yukarıda belirttiğimiz yaklaşıma göre değerlendirirsek, ilk Türk kısa filmi olarak, Fuat Uzkınay’ın “Ayastefenos’teki Rus Abidesinin Yıkılışı” filmini kabul etmek doğru olmaz. İlk Türk kurmaca kısa filmi 1921 yılında, Şadi Fikret Karagözoğlu'nun oyunculuğunu ve yönetmenliğini yaptığı 20 şer ... Devamı

04 07 2009

Tarak Gazetesi (komedi) video izle

Efe Korhan ve Efekan Özgün‘ün çektikleri kısa film: “Tarak Gazetesi” gündemi meşgul eden “sahte belge” olayı ile bir gazete tii’ye alınmış. Biz de habercilik anlayışımız gereği bu video‘yu yorumsuz olarak sizlere sunuyoruz. İşte Tarak Gazetesi ve sologanı “Kafanızı bilgiye tarıyoruz” Devamı

02 07 2009

BÜTÇESİ KÜÇÜK KENDİSİ BÜYÜK FİLMLER 2

1-Bir parça ekmek &amp;amp;lt;!-- /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman";} @page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;} div.Section1 {page:Section1;} --&amp;amp;gt; İran’ın dağlarında yaşayan okuması yazması olmayan bir kadın birdenbire Kur’an’ı Arapça olarak okumaya başlar. Bu durum büyük bir mucizedir. İki asker ve bir din adamı bu durumun araştırmakla görevlendirilir ve bölgeye gönderilir. Genç asker her şeyden uzakta gibi görünse de, aslında mucizelerde onun da parmağı vardır. Herkesin kendi ruhsal yolunu bulması ve o yolda yürümeye devam etmesi filmin ana temalarından birisidir.Yetenekli yönetmen Kemal Tebrizi’inin son filmi Bir Parça Ekmek, dünyevi aşkla ilahi aşkı birleştiren bir mucizenin öyküsü. İran sinemasının en önemli temsilcilerinden biri olan Tebrizi, insanların ilahi olanı arama ve bu uğurda kaybolma durumlarını eleştirel bir dille izleyiciye sunuyor. İran sinemasının başarısında pay sahibi yönetmen, yine şiirsel anlatımı, başarılı kurgusu ve özenli konu seçimi ile izleyiciyi etkiliyor.bütçesi 550 bin dolarla sınırlıdır.2-OtobüsYapımcı: Tunç Okan, Arif Keskiner, Cengiz Ergun; Senaryo: Tunç Okan; Müzik: Zülfü Livaneli, Pierre Favre, Leon Françoli; Görüntü Yönetmeni: Güneş Karabuda; Kurgu: Tunç OkanSansürün yasakladığı ancak Danıştay kararıyla gösterim izni alan, mizah duygusu yüksek anlatımıyla bir göç filmi. 9 Türk işçinin para kazanmak ... Devamı

23 06 2009

BÜTÇESİ KÜÇÜK KENDİSİ BÜYÜK FİLMLER...

1--Gece Bekçisi &amp;amp;amp;lt;!-- /* Font Definitions */ @font-face {font-family:Verdana; panose-1:2 11 6 4 3 5 4 4 2 4; mso-font-charset:162; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:536871559 0 0 0 415 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman";} p.noparagraphstyle11, li.noparagraphstyle11, div.noparagraphstyle11 {mso-style-name:noparagraphstyle11; mso-margin-top-alt:auto; margin-right:0cm; mso-margin-bottom-alt:auto; margin-left:0cm; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman";} span.spelle12 {mso-style-name:spelle12;} @page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;} div.Section1 {page:Section1;} --&amp;amp;amp;gt; 2. Dünya savaşı 13 yıl önce sona ermiş. Fakat savaşın hem cellatları hem de kurbanları Avrupa sokaklarında. Viyana'da bir otelde bir Nazi subayı ile, kamptaki esirlerinden biri karşılaşır. Başlangıçta ikisi de karşılaşmanın şokunu üzerinden atamaz. Fakat zamanla kamptaki erotik ve şiddet dolu oyunları, önce otel odasında sonra sığınacakları bir evde devam eder. Zamanında sevgi-nefret ilişkisi ile bağlı olan iki düşman, aynı tarafta yer alır ve eski nazilerin dikkatini çekmeye başlar. Oyunculukların üst düzeyde olduğu tutku dolu bir başyapıt. Bilinçaltının karanlık dehlizlerinden, savaş sonrası Avrupa'sının karanlık oyunlarına uzanan unutulmaz bir deneyim...2- Dönüş -The Return 2003Ivan ile Andrey babasız geçen çocukluklarınında etkisiyle bir... Devamı

22 06 2009

Film Yapımı

Film yapımı, bir sinema filminin fikir olarak doğuşundan gösterime girmesine kadar izlediği süreçtir. Profesyonel yapım sürecinin en önemli unsurlarından biri bütçedir. Kadro, donanım, dekorlar, mekanlar ve diğer belirleyici etkenler bütçe çerçevesinde şekillenir. Yüksek bütçeli filmler çoklukla, sinema endüstrisinin en önemli merkezi olan Hollywood merkezli yapım kuruluşları tarafından üretilir. Bu tarz yapımlarda, sayısı birkaç binlere ulaşabilen kadrolar ve gelişmiş teknolojik olanaklar kullanılır. Sinema filmlerinin finasmanı; kâra yönelik ticari, reklam amaçlı sponsorluk, propaganda ve kitlelerin yönlendirilmesi amaçlı sponsorluk, çeşitli amaçlar gözetilerek devlet desteği vb. gibi biçimlerde olur. Bir yapımın kalitesini etkileyen en önemli unsurlardan biri bütçe olsa da, yaratıcı sinemacılar tarafından düşük bütçeler ve küçük kadrolar ile çekilmiş birçok başarılı sinema filmi mevcuttur. Film Yapımının Basamakları Film yapımının Üretim süreci 5 ana basamağı içerir. Senaryo geliştirim Üretim öncesi Üretim Üretim sonrası Dağıtım Bir büyük Hollywood tarzında üretim süreci tipik olarak 3 sene alır. İlk yıl geliştirim ile bir sürer. İkinci yıl üretim öncesini kapsar ve üçüncü yıl üretim sonrasını ve dağıtımı kapsar. Film yapımının basamakları daha ayrıntı içerir (çok açıkça): Geliştirim Senaryo yazımı - ayrıca bakın Cehennem geliştirimi Bir senaryo satın alımı Finansman Üretim öncesi Bütçe Zamanlama Rol taksimi Prova Set inşası Mekan keşfi Üretim Asıl Fotoğrafçılık Kamerada Özel efektler Üretim sonrası Film kurgusu Görsel efektler Müzik besteleme Ses kurgu... Devamı

22 06 2009

Bütün zamanların en iyi filmleri

Amerikan Film Enstitüsü türlere göre bütün zamanların en iyi filmlerini seçti. İşte o filmler... Romantik komedi türünün en iyiler listesinin ilk sırasında Charlie Chaplin'in City Lights (Şehir Işıkları) var.Romantik komedi City Lights (Şehir Işıkları) Annie Hall It Happened One Night (Bir Gecede Oldu) Roman Holiday (Roma Tatili) The Philadelphia Story When Harry Met Sally (Harry Sally'le Tanışınca) Adam's Rib (Adem'in Kaburga Kemiği) Moonstruck (Ay Çarpması) Halorl and Maude (Harold ve Maude) Sleepless in Seattle (Sevginin Bağladıkları) EN İYİ WESTERN FİLMLERİ The Searchers (Çöl Aslanı) High Noon (Kahraman Şerif) Shane The Unforgiven (Affedilmeyen) The Red River The Wild Bunch (Vahşi Belde) Butch Cassidy and the Sundance Kid Mccabe and Mrs Miller Stagecoach Cat Ballou EN İYİ SPOR FİLMLERİ SPOR FİLMLERİ Raging Bull (Kızgın Boğa) Rocky The Pride of the Yankees Hoosiers Bull Durham (Boğa Durham) The Hustler Breaking Away Caddyshack National Velvet Jerry Maguire EN İYİ DRAM FİLMLERİ Vertigo (Yükseklik Korkusu) Chinatown (Çin Mahallesi) Rear Window (Arka Pencere) Laura The Third Man (Üçüncü Adam) The Maltese Falcon (Malta Şahini) North by Northwest (Gizli Teşkilat) Blue Velvet (Mavi Kadife) Dial M for Murder (Cinayet Var) Usual Suspects (Olağan Şüpheliler) EN İYİ BİLİM KURGU FİLMLERİ 2001: A Space Odyssey (2001: Uzay Macerası) Star Wars Episode IV A New Hope E.T. The Extra Terrestrial A Clockwork Orange (Otomatik Portakal) The Day the Earth Stood Still Blade Runner (Bıçak Sırtı) Alien Terminator 2: Judgment Day (Terminatör 2: Mahşer Günü) Invasion of the Body Snatchers Back to the Future (Geleceğe Dönüş) EN İYİ GANSGTER FİLMLERİ The Godfather (Baba) Goodfellas (Sıkı Dostlar) The Godfather Part 2; (Baba 2) White Heat Bonnie and Clyde (Bonnie ve Clyde) Scarface:The Shame of a Nation Pulp Fiction (Ucuz Roman) A Publ... Devamı

21 06 2009

UCUZ VE DÜŞÜK BÜTÇELİ KALİTELİ BAĞIMSIZ YERLİ FİLMLER 2...

1-KASABA-NURİ BİLGE CEYLAN &amp;lt;!-- /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman";} @page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;} div.Section1 {page:Section1;} --&amp;gt; Kasaba bir fotoğraf sanatçısının ilk filmi. Çocukluk yıllarına özgü kasaba anılarından derlenmiş öznel temalar üzerine kurulu incelikli bir 'ayrıntı' örneği. Fasbinder kadar sabit kamerayı seçen bir Bergman filmi gibi. Sinemanın da ruhu olduğunu hatırlatan bir çalışma. Kasaba, tipik bir Anadolu kasabasında yaşayan ve üç kuşağı bünyesinde barındıran bir ailenin hayatını çocukların gözlerinden anlatan bir film. İlk bölüm, bir kış günü, ailenin 11 yaşındaki kızının okuduğu ve onun toplumsallaşma sıkıntılarını ve çevresindeki hayatın birtakım sosyolojik özellikleriyle tanışmasını sağlayan bir ilkokul sınıfında geçer. İkinci bölüm, okuldan çıkan kızın, kendisinden dört yaş küçük erkek kardeşini de yanına alarak, tabiatın ve hayvanlar dünyasının gizemleriyle yüz yüze gelmelerine neden olan bir yolculukla, kasabanın dışındaki ve ailelerinin kendilerini beklemekte olduğu mısır tarlasına kadar olan yolculuklarını anlatıyor. Üçüncü bölümde, o ana kadar birbirlerinin, doğanın ve hayvanlar dünyasının gizemleriyle yüz yüze kalmış olan iki kardeş, büyükler dünyasının karanlığına ve karmaşasına tanık olmak durumunda kalırlar. İlerleyen gece içerisinde çocuklar uyku ile uyanıklık arası bir bakışla ateşin etrafına oturmuş ve h... Devamı

?